Zorgloket

 

In de kempen

 

Wat is het Zorgloket?

 

Dat is een centraal punt in het gemeentehuis waar inwoners terecht kunnen met vragen over en aanvragen voor zorg- en welzijnsvoorzieningen. Voortaan maakt de gemeente, samen met het Gecoördineerd Ouderenwerk De Kempen, inwoners wegwijs in de wereld van welzijn en zorg. De meeste vragen op dit gebied kunnen door de medewerkers van het Zorgloket worden beantwoord. Mocht dit niet lukken, dan worden mensen naar de juiste instantie verwezen. 

 

 

Waarom een Zorgloket?

 

Het onderbrengen van deze diensten en producten in een gemeentelijk zorgloket heeft een aantal voordelen:

 

 

 

Eén loket

 

Er zijn heel veel mogelijkheden om aanspraak te maken op zorgvoorzieningen, maar mensen zien vaak door de bomen het bos niet meer. Om mensen wegwijs te maken in dat bos is er nu één adres waar inwoners met zorgvragen terecht kunnen. Omdat de (gemeentelijke) dienstverlening op het gebied van zorg en welzijn steeds complexer wordt, worden bezoekers van het zorgloket te woord gestaan door professionele medewerkers. 

 

Integrale aanpak

 

Zaken op het gebied van zorg en welzijn worden in samenhang bekeken. Zo kan tijdens een gesprek over de aanvraag voor een woningaanpassing ook worden gevraagd of iemand zich bijvoorbeeld nog goed kan redden. Misschien blijkt dan dat bijvoorbeeld ook de maaltijd- of klussendienst nodig is.

 

 

 

Infocentrum wordt gesloten

 

Naast de gemeentelijke producten op het gebied van zorg en welzijn zijn dus ook de diensten en producten van het Gecoördineerd Ouderenwerk De Kempen via het Zorgloket verkrijgbaar. 

 

Wat biedt het Zorgloker Bladel?

 

Bij het Zorgloket kan men terecht voor de volgende zaken:

 

  • Informatie en advies over en bemiddeling voor voorzieningen en diensten op het terrein van welzijn en zorg
  • Voorzieningen in het kader van de Wet voorzieningen gehandicapten (WVG)
  • Tegemoetkoming in de kosten voor chronische ziekte of handicap
  • Adviserend huisbezoek voor ouderen
  • Blijvend thuis in eigen huis
  • Ouderenadviseur
  • Vrijwillige thuiszorg
  • Mantelzorgondersteuning
  • Warme maaltijdvoorziening
  • Sociale alarmering
  • Hulp- en klussendienst
  • Meer bewegen voor ouderen
  • Deeltaxi 70+ ***
  • Parkeerkaart ***
  • Individuele huursubsidie ***
  • Vangnetregeling huursubsidie ***
  • Kwijtschelding van gemeentelijke belasting***
  • Tegemoetkoming afvalkosten a.g.v. incontinentie, stoma en nierdialyse***

 

*** Deze producten worden ook rechtstreeks door de Centrale Balie geleverd.

 

 

 

Bereikbaarheid Zorgloket Bladel

Openingstijden: Zorgloket Bladel

 

 

Het Zorgloket is gevestigd in het gemeentehuis in Bladel. Bezoekers van het Zorgloket kunnen zich melden bij de receptie. Daarna heeft de zorgconsulent een gesprek in een spreekkamer.

 

Als iemand niet zelf naar het Zorgloket kan komen, kan met een van de zorgconsulenten een afspraak worden gemaakt voor een huisbezoek.

 

Maandag tot en met vrijdag: van 09.00 tot 12.00 uur.

Als u niet zelf naar het Zorgloket kunt komen, kunt u met een van de zorgconsulenten een afspraak maken voor een huisbezoek.

Adres Markt 21, 5531 BC Bladel.

Telefonische bereikbaarheid Maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 17.00 uur. Vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.  

Telefoon: 0497- 361636

 

 

Bereikbaarheid Zorgloket Reusel

Openingstijden: Zorgloket Reusel

 

 

Het Loket van A tot Z bevindt zich in de hal van het gemeentehuis in Reusel.  

Kerkplein 3

5541 KB Reusel

Telefoon: (0497) 582100

Fax: (0497) 582109

E-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

Maandag tot en met vrijdag van 09.00 – 12.30 uur.

Dinsdag zijn wij open van 09.00 – 19.00 uur.

Bent u moeilijk ter been en wilt u uw auto voor de deur parkeren? Dat kan. Laat ons minimaal een half uur van tevoren weten wanneer u komt en wij laten de toegangspaaltjes tot het Kerkplein (voor de RK kerk) voor u naar beneden.

Kunt u niet persoonlijk komen, neem dan telefonisch contact op met de medewerkers van het loket. De loketconsulenten leggen eventueel ook huisbezoeken af bij cliënten die niet of moeizaam naar het loket kunnen komen.

Wanneer u het loket bezoekt, neem dan alvast uw legitimatiebewijs en (eventuele) al eerder afgegeven beschikkingen mee.

 

 

Bereikbaarheid Zorgloket Bergeijk

Openingstijden: Zorgloket Bergeijk

 

Burg. Magneestraat 1 Postbus 10.000

5570 GA Bergeijk

tel. 0497 - 551 455

email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Openingstijden:

Ma t/m vrij 9.00 - 12.30 uur

Di tevens 14.00 - 19.00 uur 

Regelhulp geeft een overzicht van zorg, hulp en financiële steun. U kunt verschillende voorzieningen aanvragen of u kunt u aanmelden voor ondersteuning.

 

 

Bereikbaarheid Zorgloket Eersel

Openingstijden: Zorgloket Eersel

 

De medewerkers van het Lokaal Loket staan u graag te woord.

 

U vindt het Lokaal Loket in het gemeentehuis Dijk 15 te Eersel.

 

 

Openingstijden:

Ma t/m din  10.00 - 12.00 uur

woe t/m 16.00 - 20.00 uur 

Do t/m vrij 10.00 - 12.00 uur

Lokaal Loket telefonisch bereikbaar: ma t/m vrij van 10.00-12.00 uur.

 

 

 

Clicky Web Analytics